Story of my Semester Abroad #1: Saying Goodbye, Eerste dagen Vancouver en Hostelleven

Story of my Semester Abroad 1 Collage

De eerste week van mijn semester in het buitenland zit er al weer op! En eerlijk, het lijkt véél langer dan een week geleden dat ik mijn oude vertrouwde huisje in Badhoevedorp uitliep en in het vliegtuig stapte op Schiphol. Ook al heb ik pas vijf echte dagen in Vancouver gehad en zie ik alles nog steeds een beetje door de waas van een jetlag, het is hier echt super leuk! Maaike en ik zitten nu nog in een hostel, wat op z’n zachtst gezegd interessant is… Maar het went snel! We hebben deze week al superveel nieuwe mensen ontmoet, sommigen die ook naar UBC gaan, anderen die op een andere uni gaan studeren of hier komen om te werken. We hebben drie hikes gedaan in onder andere Lynn Canyon en Bowen Island, zijn gaan shoppen, hebben Vancouver verkend (overdag en ‘s nachts) en hebben goed gebruik gemaakt van de goedkope drankjes in de bar van het hostel. Kijk mee naar de foto’s van mijn eerste week!

Story of my Semester Abroad 1 001

Het zware leven: mijn koffer paste niet in de auto. Dan maar de kofferbak dichtbinden met touw… Een koffer met spullen voor vier maanden past dus niet in een Fiat 500, les geleerd.

Story of my Semester Abroad 1 002

Tijd om iedereen gedag te zeggen! Lisa en Naära kwamen uitzwaaien en natuurlijk waren m’n ouders en Jikkie er ook. Het ging voor mijn gevoel allemaal vrij snel en voor ik het wist stond ik alweer in de rij om m’n koffer af te geven. Het was allemaal een beetje een waas en ik wacht wel zenuwachtig, maar ik had er toch ook wel heel veel zin in!

Story of my Semester Abroad 1 003

Ik ga deze baby boo missen de komende maanden hoor, haha. Afschuwelijke foto trouwens, maar goed.

Story of my Semester Abroad 1 004

Maaike en ik waren er klaar voor!

Story of my Semester Abroad 1 005

En toen zaten we alweer in het vliegtuig. We zaten helemaal achterin, haha. De vlucht was een dikke prima! Ik keek twee heerlijke hersenloze films (The Best of Me en The DUFF), genoot van het eten wat echt best wel lekker was en luisterde wat muziek. Voor ik het wist waren die 10 uur omgevlogen en stond ik op de grond aan de andere kant van de wereld.

Story of my Semester Abroad 1 006

Here we are!

Story of my Semester Abroad 1 007

Met de Skytrain gingen we naar het centrum van Vancouver. Ik wilde eigenlijk een foto maken van de mooie bergen die je hier overal kunt zien, maar helaas vond mijn telefoon het vieze raam belangrijker.

Story of my Semester Abroad 1 008

We’re here!!! Ons hostel zit op Granville Street, het uitgaans- en winkelcentrum van Vancouver (samen met Gastown).

Story of my Semester Abroad 1 009

When in North America… De eerste avond gingen we ondanks onze jetlag lekker uit eten, en moest ik gewoon voor de hamburger kiezen. Die smaken hier zó veel beter dan in Nederland! Rond een uur of 10 hielden we het echt niet meer uit en rolden we ons bed in. Ik was toen precies 24 uur wakker, een mooie tijd om te gaan slapen.

Story of my Semester Abroad 1 010

De volgende dag gingen we met ons hostel mee op een georganiseerde tour naar Bowen Island, een eiland voor de kust van Vancouver.

Story of my Semester Abroad 1 011

Het uitzicht vanaf de boot was al prachtig.

Story of my Semester Abroad 1 012

En het eiland zelf was ook echt supermooi! We deden een korte hike en gingen vervolgens wat eten in een pub. Met de tour waren een hoop mensen mee die ook naar UBC gaan en met wie we in de loop van de week ook nog veel zijn opgetrokken.

Story of my Semester Abroad 1 013

Story of my Semester Abroad 1 014

De volgende dag was het tijd voor een National Park: Lynn Canyon. Ook dit werd georganiseerd door het hostel. We deden weer een hike, maar het allerleukste was dit bronwater waar je in kon zwemmen. Het was ijs ijs ijskoud, maar wel echt zo tof!

Story of my Semester Abroad 1 015

Story of my Semester Abroad 1 016

Ook Lynn Canyon was weer echt een beauty. Vancouver is zo bijzonder, omdat het een vrij grote en bruisende stad is, maar je toch binnen een half uur midden in de natuur kunt zijn. The best of both worlds!

Story of my Semester Abroad 1 017

Omdat we toch echt best wel last hadden van die jetlag, chillden we hem meestal iedere dag een paar uurtjes in het hostel. Het is zo fijn dat ik hier nog zo’n tijd ben, ik heb helemaal geen haast en kan ook gewoon lekker chillen! Op donderdag kreeg ik van drie verschillende vriendinnen appjes dat ik de season finale van Suits MOEST kijken, dus dat deed ik dan ook maar. Het was een struggle op de hostel wifi waar het was het zo waard, want man man man wat een aflevering! Ik was er helemaal emo van, hahaha.

Story of my Semester Abroad 1 018

Één van de dingen waar Vancouver bekend om staat: SUSHI! Op bijna iedere hoek van de straat vind je wel een restaurant waar je sushi kunt eten. En het is zo goedkoop! Voor dit bord, wat ik nauwelijks op kreeg (mijn eetlust is heel raar hier), betaalde ik $7. Dat is minder dan €5! Bizar!

Story of my Semester Abroad 1 019

Ons hostel heeft een bar, en daar zijn we de meeste avonden te vinden. De cocktails zijn goedkoop (ongeveer de prijs van een glas wijn in Nederland) en lekker, en het is ook weer de perfecte manier om nieuwe mensen te ontmoeten! Iedere avond sprak ik weer nieuwe mensen, en iedere avond was het echt super gezellig.

Story of my Semester Abroad 1 020

‘Komt uit Badhoevedorp. Woont in Vancouver.’ Dit op Facebook zetten was één van de leukste dingen ooit, haha! Stiekem voelde ik me wel een beetje cool!

Story of my Semester Abroad 1 021

Starbucks (of eigenlijk gewoon koffie) is nodig als je een jetlag hebt. Ook dit is weer veel goedkoper dan in Nederland, voor een Vanilla Latte betaal je zo’n €2,60 (in tegenstelling tot minstens €4 op alle stations bij ons).

Story of my Semester Abroad 1 022

Ook donuts waren een must om te eten, haha! Ik ben nog geen eens bij Tim Hortons geweest, maar deze waren ook heerlijk. Dit was krachtvoer voor een middagje goed winkelen.

Story of my Semester Abroad 1 023

Je ziet het niet zo goed, maar onze hostelkamer is echt één grote puinzooi. We hebben veel te veel spullen voor op zo’n klein kamertje, dat we delen met nog twee anderen. Slapen in een hostel is wel een ervaring als je het (net als ik) nog nooit hebt gedaan, maar eigenlijk bevalt het me ook wel! Het is in ieder geval wel erg gezellig :)

Story of my Semester Abroad 1 024

Zaterdag zou het vreselijk weer worden, dus besloten we met een groep naar het aquarium te gaan. Ik vond het niet héél spectaculair en heb bij aquaria en dierentuinen toch altijd wel een beetje een dubbel gevoel. Ik heb de documentaire Blackfish zelf niet gezien, maar heb er genoeg over gehoord… Toch leek dit aquarium op zich best prima te zijn (zo presenteerden ze zichzelf in ieder geval heel erg), en het was toch ook wel fascinerend!

Story of my Semester Abroad 1 025

Het aquarium ligt in Stanley Park, en vanaf daar heb je een geweldig uitzicht over de skyline van downtown Vancouver!

Story of my Semester Abroad 1 026

Zaterdagavond begonnen we weer in de bar van het hostel met een groep Duitsers en Oostenrijkers die we hadden ontmoet. We leerden ze eerst een paar Nederlandse kaartspelletjes, vervolgens werden het al snel drankspelletjes en daarna gingen we ook nog uit. Was een leuke avond!

Story of my Semester Abroad 1 027

Zondag gingen we met dezelfde groep weer naar Lynn Canyon, vooral om weer te zwemmen. Het was niet normaal koud en het regende ook, maar het was wel weer zo leuk!

Story of my Semester Abroad 1 028

Daarna aten we een ijsje bij Dairy Queen en oh mijn god, dit was echt life changing. Ik had de Double Chocolate Blizzard en het was echt zo belachelijk lekker! Ik hoop dat dit ook op campus zit, haha!

Vanavond gaan we waarschijnlijk niet veel spannends doen, want morgen vertrekken we voor vier dagen naar Vancouver Island met een ander meisje uit Nederland! Onze bus naar Tofino vertrekt om 07:15, dus dat wordt heerlijk vroeg opstaan. Daar blijven we drie nachten, dan nog twee nachten in het hostel, en dan is het tijd om te verhuizen naar de campus en het echte studentenleven te laten beginnen! Jullie lezen het volgende week :)

9 Comments

1. 31/08/2015 / 4:19 pm

Ah tijdens het lezen van deze post dacht ik de hele tijd: “Dit moet ik reageren.. En dit! En dit!” Maar nu ben ik de helft van wat ik wilde zeggen alweer vergeten :’)
    Allereerst, wat su-per gaaf om te zien dit! Ik ga volgend jaar een semester naar het buitenland en hoewel mijn hart al bij Edinburgh ligt, lijkt het me ook ontzettend gaaf om naar Canada te vertrekken. Wat een mooi land zeg! En wat leuk dat jullie al zoveel mensen hebben ontmoet. Het is vast heel fijn om niet helemaal op jezelf aangewezen te zijn, en dat je met een studievriendinnetje gaat. In ieder geval hééél veel plezier het komende semester, ik volg al je updates op de voet haha. Liefs!

2. 31/08/2015 / 4:30 pm

SOES, dit is zo leuk om te lezen! Echt goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt :D Wat een super leuke omgeving, en tof dat je in zo’n gezellig hostel zit en allemaal mensen leert kennen. Dat lijkt me ook wel echt heel leuk aan een hostel! Heel veel plezier met je vierdaagse trip!

3. 31/08/2015 / 4:52 pm

Zo leuk dat je je eerste paar dagen al zo goed hebt benut! Het ziet er zó mooi uit allemaal! Ook leuk dat je al allemaal mensen hebt ontmoet door dat hostel, dat gaat altijd zo makkelijk daar! En ooh goedkope cocktails! Veel plezier op je tripje, ik ben alvast benieuwd naar de komende verslagen!

(En ik denk dat Canada nu al weer een plaatsje gestegen is op mijn lijst van uitwisselingsopties, haha)

4. Rosemarijn
    31/08/2015 / 8:21 pm

Hahaha die photobomb van die kartonnen vrouw op Schiphol, té grappig! En wat een leuke foto’s, volgens mij ga je het daar echt heel erg naar je zin hebben! En je weet het, The Old Spaghetti Factory is écht een aanrader (naja, 6 jaar geleden was het geweldig.. :))
    Have fun!
    x

5. Catharina
    01/09/2015 / 9:13 am

Echt super leuk om dit te lezen!

6. 01/09/2015 / 12:01 pm

Wat heb je in een korte tijd al een heleboel gedaan!!!!!leuk om alles te lezen en de foto’s te bekijken.

7. Josephiny
    01/09/2015 / 3:06 pm

Tof dat alles goed gegaan is, ben benieuwd naar je belevenissen hopelijk schrijf je gauw weer een blogstukje ;) :) veel plezier !!

8. 01/09/2015 / 4:22 pm

Wauw, wat gaaf zeg! Ik kan niet wachten op het volgende stukje. Heel erg leuk. :-)

9. Lisette
    06/09/2015 / 8:32 pm

Wauw dat klinkt echt geweldig Soes, onwijs leuk beschreven! En leuk om al die foto’s te zien!
    Ik vind je super stoer dat je dit allemaal doet en zo te lezen geniet je er volop van!
    Fijne tijd daar en ik kijk uit naar je volgende post!