Story of my Semester Abroad #2: Vancouver Island en Move In Day

Story of my Semester Abroad 2 Collage

Hallo allemaal! Er is weer een week in Canada voorbij en man man man wat heb ik veel gedaan. Vorige week schreef ik nog vanuit mijn hostel (wat al een beetje als mijn huis begon te voelen), nu schrijf ik vanaf mijn nieuwe kamertje op de campus! In de tussentijd ben ik nog vier dagen naar Vancouver Island geweest, heb ik de food market op Granville Island bezocht, een rondje gefietst om het prachtige Stanley Park, drankjes gedaan in Gastown, ben ik verhuisd, heb ik een hoognodig bezoekje aan Ikea gebracht én ging ik voor het eerst (en misschien voor het laatst) naar een echte frat party. Lees snel verder om er alles over te horen!

Story of my Semester Abroad 2 001

Maandagochtend, tijd voor Vancouver Island samen met Maaike en Anouk! We gingen met de Greyhound bus, zo’n typisch Amerikaans vervoersmiddel.

Story of my Semester Abroad 2 002

We verbleven voor drie nachten in Tofino, een surfersdorpje aan de westkust van Vancouver Island. Helaas regende het toen we aankwamen, dus besloten we maar gebruik te maken van 24 hour breakfast. Wafels!

Story of my Semester Abroad 2 003

We verbleven in een vrij sker hostel, het enige in heel Tofino wat twee dagen van tevoren nog vrij was. Het lag een beetje uit het centrum, maar was op zich wel prima.

Story of my Semester Abroad 2 004

Het regende zo erg! Anouks regenjas was binnen tien minuten doorgeregend en Maaike en ik hadden niet eens een regenjas. Daarom rockten we een paar dagen deze prachtige ponchos, haha!

Story of my Semester Abroad 2 005

Niet zo’n goede foto, maar ik vind hem wel echt tekenend voor de eerste dag Tofino. Ik moet er telkens zo hard om lachen, kijk ons nou als twee doorweekte kneusjes staan op het strand.

Story of my Semester Abroad 2 006

‘s Avonds droogde het gelukkig een beetje op en besloten we te gaan eten bij TacoFino, een foodtruck die echt een legende is onder de bewoners van Tofino.

Story of my Semester Abroad 2 007

Een man had ons die dag de chicken gringas aangeraden. Of aangeraden, volgens hem zouden ze ‘life changing’ zijn. Ze stelden niet teleur, deze burritos met kip, groenten en héél veel kaas waren belachelijk lekker.

Story of my Semester Abroad 2 008

Jimmy Fallon op live tv, word ik blij van, haha!

Story of my Semester Abroad 2 009

Ook op dag twee regende het heel erg veel, die dag besteedden we dus vooral aan Tofino verkennen en genieten van alle leuke restaurantjes en koffietentjes. Ultieme favoriet was de bakery, het ontbijt was geweldig. We zijn er nog meerdere keren naar terug gegaan!

Story of my Semester Abroad 2 010

Boven kon je zitten in een soort van torentje en had je supermooi uitzicht.

Story of my Semester Abroad 2 011

‘s Avonds klaarde het weer op en besloten we lekker uit eten te gaan. Iedereen in het restaurant zat binnen maar met wat dekens konden we het buiten prima uithouden, en konden we genieten van dit prachtige uitzicht!

Story of my Semester Abroad 2 012

De sushi was zéér goed te doen. Volgens mij heb ik deze twee weken al meer sushi op dan in m’n hele leven haha. Maar British Columbia staat dan ook bekend om zijn fantastische (en goedkope) sushi. I love it!

Story of my Semester Abroad 2 013

De volgende dag was het tijd voor nu al één van de hoogtepunten van dit semester: een whale watching tour! We zaten met z’n drieën voorop op een kleine boot en het was echt te gek. We gingen de open zee op en die was enorm wild, dus je werd flink heen en weer geschud en je nek kreeg het zwaar te verduren. Maar dat maakte het juist ook wel weer leuk!

Story of my Semester Abroad 2 014

En niet geheel onbelangrijk… We zagen walvissen!!! Het was echt een magische ervaring, zó mooi!

Story of my Semester Abroad 2 015

Die dag was het weer ook heel goed, dus lunchten we lekker op het terras. Ik heb héél veel food foto’s in dit artikel, ik heb gewoon top gegeten deze week haha.

Story of my Semester Abroad 2 016

Er ging een shuttle van ons motel naar het centrum, maar om duistere redenen sloeg die vier uur over. We hadden net wetsuits en een bodyboard gehuurd om te gaan zwemmen en hadden onze zwemkleding nodig, dus gingen we maar liften. Dat hebben we overigens meerdere keren gedaan en het was een hele ervaring, maar ging elke keer eigenlijk best prima!

Story of my Semester Abroad 2 017

I LOVE THIS!!! Het water was ijskoud maar met wetsuits was het goed te doen, bodyboarden was te gek, ik voelde me net even alsof ik in Australië was in plaats van Canada. Wat een heerlijke dag.

Story of my Semester Abroad 2 019

Daarna was het alweer tijd voor ons laatste diner in Tofino, en we besloten een beetje fancy te gaan eten. Decadente studentjes zijn aanwezig hoor, haha! We begonnen met een heerlijke cocktail.

Story of my Semester Abroad 2 020

En we deelden twee gerechten, dat dan weer wel. We bestelden krab, wat we allemaal nog nooit hadden gegeten maar wat echt superlekker was!

Story of my Semester Abroad 2 021

Een laatste groene smoothie als ontbijt, en toen was het alweer tijd om naar huis (oftewel: het hostel in Vancouver) te gaan. Tofino was echt te gek, ik heb er heel erg van genoten!

Story of my Semester Abroad 2 022

Lekker wegwaaien op de boot, haha!

Story of my Semester Abroad 2 023

Vrijdag was onze laatste hele dag in Vancouver voordat we naar de campus zouden verhuizen, dus die besloten we nog even goed te benutten. We huurden fietsen en begonnen onze dag op Granville Island, waar een grote markt is! Die markt is dus nu al mijn favoriete plek van Vancouver, wat een heerlijke sfeer hing daar.

Story of my Semester Abroad 2 024

En het eten zag er ook allemaal weer fantastisch uit!

Story of my Semester Abroad 2 025

We kochten wat lekkere hapjes (pastasalade, saucijzenbroodjes, limonade, fudge) en aten dit lekker buiten in het zonnetje op.

Story of my Semester Abroad 2 026

Picknicken met dit uitzicht is niet vervelend! Ik hou van Vancouver!

Story of my Semester Abroad 2 027

In Vancouver is het verplicht om met een helm op te fietsen. Ik dacht dat ik me een idioot voelde met die poncho aan, maar dit was misschien nog wel erger haha.

Story of my Semester Abroad 2 028

Vervolgens fietsten we een rondje om Stanley Park heen. Stanley Park is het grootste stadspark van het Noord Amerikaans continent en wordt omringd door de seawall, een rondje van 8 kilometer. Hier omheen fietsen levert prachtige plaatjes op, wat een uitzicht overal!

Story of my Semester Abroad 2 029

Rond 4 uur waren we klaar en bedachten we dat happy hour bezig was, dat begint hier in Vancouver namelijk al om 3 uur. We vonden een heerlijk terrasje aan het water, regelden een plekje in de zon en dronken Bellini’s voor $4 (ongeveer €2,65). Wat een heerlijke middag. Daarna zijn we nog lichtelijk aangeschoten gaan winkelen – ook een hele ervaring.

Story of my Semester Abroad 2 030

‘s Avonds gingen we naar Gastown! Dit is een gedeelte van Vancouver met een hoop leuke restaurants, koffietentjes en uitgaansgelegenheden. We aten bij The Old Spaghetti Factory (bedankt voor de tip, Rosemarijn!)

Story of my Semester Abroad 2 031

En daarna dronken we nog iets bij een superleuke bar!

Story of my Semester Abroad 2 032

En toen… Woonde ik op campus! Zaterdag stond vooral in het teken van inpakken, mijn twee koffers en rugzak vervoeren met de bus en uitpakken. Ik zal deze week nog wat betere foto’s van mijn studentenkamertje proberen te maken, maar dit is het! Klein en met hele vloekende kleuren, maar wel fijn :)

Story of my Semester Abroad 2 033

‘s Avonds dronken we wat met onze nieuwe huisgenootjes in een bar op campus en gingen daarna naar een frat party! Dit wordt gegeven door een studentenvereniging in hun huis en was gewoon precies zoals het in films ook is. Bizar! Het was een toga party dus iedereen was gekleed in lakens, heel bijzonder haha. Ik heb geprobeerd een foto te maken maar dat lukte niet helemaal. Deze foto moest er toch even in voor het verhaal, haha!

Story of my Semester Abroad 2 034

Eerste ontbijtje op de campus, 100% common white girl, haha!

Story of my Semester Abroad 2 035

Zondag gingen Maaike en ik naar de Ikea, want we hadden een hoop spullen nodig. Alles gevonden en lol gehad met karretjes, ik zeg missie geslaagd!

Op dit moment is het het begin van zondagavond. Vanavond en morgen staan er feestjes op de planning: vanavond een huisfeestje en morgen een Garden party! Tussendoor hoop ik ook nog even het strand te kunnen checken, eindelijk boodschappen te kunnen doen (moet gebeuren), en dan is het dinsdag tijd voor introductiedag en beginnen woensdag alweer de lessen. Ik hoop volgende week jullie net zo’n leuk verslag te kunnen brengen, dit was namelijk echt een topweekje. Ik heb het helemaal naar m’n zin :D

10 Comments

1. 07/09/2015 / 12:04 pm

Weer een leuk artikel Soes! Ik ga snel eten want heb nu helemaal honger! Helaas niet zo lekker eten als bij jou.. Ben benieuwd hoeveel kilo je aangekomen bent straks met de kerst ;-).. En wat een mooi uitzicht daar onder die deken met die regenboog!!

2. 07/09/2015 / 1:24 pm

Wat leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt! En dat Whale spotting lijkt me echt geweldig!

3. 07/09/2015 / 2:15 pm

Die walvissen, wat mooi. En het plezier in wat jullie doen spat ervan af. Leuk!

4. Jikkie
    07/09/2015 / 5:55 pm

Papa: ‘die wordt echt nog een keertje héél erg dik’. Wij gaan nu aan de pannekoeken, maar zou heel graag mn tanden in die sushi willen zetten :|
    kusje

5. 09/09/2015 / 9:10 am

Aah dit is zó leuk om te lezen!! :D Zo ze zien gaat het 1000% goed komen daar (y)

6. Lisette
    10/09/2015 / 11:08 am

Haha wauw! Klinkt geweldig allemaal! Vind ik leuk! (Y) ;-)
    X

7. Josephiny
    11/09/2015 / 4:34 pm

Hoe waren de eerste lessen ?

• 11/09/2015 / 5:20 pm

Één vak was echt verschrikkelijk en heb ik alweer omgewisseld voor iets anders, de rest beviel goed! Maandag kun je er uitgebreid over lezen :D

• Josephiny
        12/09/2015 / 10:39 am

Bedankt voor je reaktie, ben super nieuwsgierig en ook naar je ikea kamer spullen, foto’s ??