Story of my Semester Abroad #16: Aloha, Hawaii!

Story of my Semester Abroad 16 Collage

Bereid je voor, dit wordt de langste Story of my Semester Abroad tot nu toe. Van vrijdag 4 december tot woensdag 9 december zat ik met Maaike en Anouk op Hawaii. Ik had nooit verwacht dat mijn semester abroad naar Canada zou leiden tot een tripje naar Hawaii maar man, wat heb ik een geweldige tijd gehad! Het was precies wat ik nodig had voor anderhalve week vol tentamens: zon, strand, gezelligheid, lekker eten en avontuur. We hadden maar zes dagen (waarvan twee voor de helft in beslag werden genomen door vliegen) maar hebben echt optimaal gebruik gemaakt van onze tijd. We zaten op het eiland Oahu en hebben zoveel gezien! En dus ook heel veel foto’s gemaakt. Kijk mee!

Story of my Semester Abroad 16 001

Ik wilde echt al jaren midden in de winter naar een zonnige bestemming, en nu werd die droom eindelijk werkelijkheid. We verlieten Vancouver met temperaturen rond het vriespunt en stapten uit in Hawaii waar het rond de 30 graden was iedere dag. Op naar het strand!

Story of my Semester Abroad 16 002

Iedere avond werden we getrakteerd op de meest prachtige zonsondergangen. Sunset op Hawaii is echt een attractie, op welke afgelegen plek je ook bent, iedereen trekt massaal naar het strand om de zon in de zee te zien zakken.

Story of my Semester Abroad 16 003

We sliepen in Waikiki, het meest toeristische gedeelte van Oahu. Ik had er niet de hele week willen zitten dus gelukkig hadden we een auto gehuurd om de rest van het eiland te verkennen, maar Waikiki was een prima base camp! Op vrijdagavond werden we verwelkomd met vuurwerk, een vaste prik iedere vrijdag op Waikiki Beach.

Story of my Semester Abroad 16 004

Op onze eerste hele dag, zaterdag, was het, geloof het of niet, tijd voor een hike! We zijn een beetje aangestoken door de Canadese hiking spirit, haha. We beklommen de Diamond Head, een berg naast Waikiki. Het was bloedheet maar de vele hikes rondom Vancouver hebben effect gehad, want het was voor ons allemaal een vrij makkelijke klim. En dit soort uitzichten zijn het waard!

Story of my Semester Abroad 16 005

Team at the top of Diamond Head!

Story of my Semester Abroad 16 006

Weer beneden aangekomen was het tijd voor wat verkoeling: shaved ice!

Story of my Semester Abroad 16 007

Dit is een Hawaiiaanse specialiteit en is geschaafd ijs met siroop er over. Lekker verfrissend!

Story of my Semester Abroad 16 008

Vervolgens was het tijd om weer te vertrekken richting Waikiki Beach en te zwemmen!

Story of my Semester Abroad 16 009

We wilden eigenlijk gaan suppen met zonsondergang maar waren wat te laat met het huren van een board, dus besloten we dat nog een paar dagen uit te stellen. Zwemmen met zonsondergang is eigenlijk ook gewoon net zo mooi.

Story of my Semester Abroad 16 010

Zondag was het tijd om de auto die we voor twee dagen huurden op te halen. En niet zomaar een auto, we huurden namelijk een jeep! Met het dak open voelden we ons echt de badasses van het eiland, het was echt zó leuk! Helemaal nadat we een AUX kabel scoorden en onze eigen muziek uit de speakers konden knallen. Van Coldplay’s Paradise tot alle nummers van Kygo en van ABBA tot Sean Paul, alles kwam aan bod. Zulke fijne herinneringen!

Story of my Semester Abroad 16 011

Voordat we aan onze dag begonnen moest er eerst gegeten worden. In de Lonely Planet die we hadden gekocht stond een lijstje met beste ontbijtplekken op het eiland en in zes dagen hebben we er vier weten af weten te werken. Een er van was wat je op deze foto ziet, Leonard’s Bakery!

Story of my Semester Abroad 16 012

We begonnen zondag met de westkust, het binnenland en the North Shore van Oahu. De eerste plek waar we stopten was Maili Beach Park. De westkust zelf was niet heel mooi, op het prachtige bijna witte zand en helder blauwe water na.

Story of my Semester Abroad 16 013

Maili beach is berucht onder de surfers en dat verbaasde ons niks, de golven waren enorm!

Story of my Semester Abroad 16 014

Vervolgens reden we door naar de Dole Pineapple Plantation.

Story of my Semester Abroad 16 015

Helaas was dit een beetje te commercieel, in plaats van dat je over de plantage kon lopen en ananassen kon plukken (of zoiets dergelijks) draaide het vooral om de enorme winkel met allemaal ananas merchandise en het treintje waarmee je over de plantage kon rijden.

Story of my Semester Abroad 16 016

Na een paar foto’s geschoten te hebben en een ananas ijsje gegeten te hebben (wat wel heel lekker was!) waren we dan ook snel weer verdwenen.

Story of my Semester Abroad 16 017

Onderweg kwamen we een parkeerterrein met allemaal foodtrucks tegen en besloten we daar te gaan lunchen. Foodtrucks zijn echt een ding in Hawaii, je zag ze overal!

Story of my Semester Abroad 16 018

En het eten er van smaakte echt top, word ik blij van.

Story of my Semester Abroad 16 019

Volgende stop: Waimea Valley! Dit was een national park met een waterval waar je in kon zwemmen.

Story of my Semester Abroad 16 020

We merkten stiekem wel dat we een klein beetje verwend waren geworden door alle geweldige natuur in Canada. Waimea Valley was heel erg mooi, maar kon ons op een of andere manier niet heel erg meer verbazen, haha.

Story of my Semester Abroad 16 021

Het zwemmen in de waterval was echter wel echt heel erg leuk! Je merkte ook echt dat je in de VS was hier, je moest een waiver tekenen voor je de waterval in dook en moest ook een zwemvest aan. Dat soort dingen gebeuren in Canada echt niet, haha.

Story of my Semester Abroad 16 022

Onze laatste stop van de dag: Turtle Bay Resort! Hier is Forgetting Sarah Marshall opgenomen en er zouden hier allemaal schildpadden op het strand liggen. Helaas waren de golven die dag te hoog en was er geen schildpad te bekennen. Het resort zelf was wel echt prachtig, ooit slaap ik hier, haha!

Story of my Semester Abroad 16 023

We reden daarom snel door naar een strand aan the North Shore voor een tweede kans, maar ook hier waren geen schildpadden te bekennen. We zagen wel weer een hele fijne zonsondergang!

Story of my Semester Abroad 16 024

Ook maandag hadden we nog onze jeep en gingen we via de andere kant het eiland rond, tijd voor de oostkust en nog een stukje North Shore! We hebben echt het hele eiland gezien in twee dagen tijd volgens mij, haha. De eerste stop was Waimea Bay.

Story of my Semester Abroad 16 025

Dit was echt een prachtig strand, en de zee zat vol met koraal en vissen.

Story of my Semester Abroad 16 026

We konden natuurlijk niet weg zonder die van dichtbij bekeken te hebben, dus huurden we drie snorkelsets! Ik had nog nooit gesnorkeld maar gelukkig was het niet heel ingewikkeld.

Story of my Semester Abroad 16 027

We zagen echt honderden prachtige vissen, en helaas ook een paar enge alen. Ik vind zeedieren sowieso op een of andere manier altijd heel eng dus snorkelen was wel een overwinning voor me, haha! Het was echt heel mooi!

Story of my Semester Abroad 16 028

Naast snorkelen stond er nog iets anders op het programma dat ik nog nooit had gedaan die dag, namelijk het rijden op een quad op de Kualoa Ranch. Snorkelen die ochtend was me alles meegevallen, helaas was ik hier echt héél slecht in. Ik denk dat ik nog maar even wacht met m’n rijbewijs, haha.

Story of my Semester Abroad 16 029

Gelukkig was de Kualoa Ranch echt prachtig en was het quad rijden ook best leuk, al bakte ik er dus vrij weinig van. Genoten heb ik dus wel!

Story of my Semester Abroad 16 030

Op de ranch waren meerdere films en series opgenomen. Hier staan we op de foto met het bord van Jurassic Park wat ik nog nooit heb gezien, maar andere dingen die voorbij kwamen waren bijvoorbeeld 50 First Dates en Lost. Vooral Lost kon ik echt heel goed herkennen, ik had meteen weer zin die serie opnieuw te gaan kijken!

Story of my Semester Abroad 16 031

Vervolgens haalden we weer eten bij een food truck en aten we het op onder genot van yet another sunset en wijn die loeiheet was omdat hij de hele dag in de auto had gelegen. Het paste wel bij het moment op een of andere manier, haha!

Story of my Semester Abroad 16 032

En natuurlijk moesten we ook nog even een fotoshoot houden met onze jeep! We wilden eerst een convertible huren maar dat mocht pas vanaf 25 jaar en uiteindelijk waren we allemaal zo blij met de jeep, echt de ideale manier om over het eiland te crossen. Zo van genoten.

Story of my Semester Abroad 16 033

De volgende dag moesten we onze auto inleveren en bleven we dus voor het grootste gedeelte rond Waikiki. Na een hele stressvolle ochtend omdat ik onze kluissleutel kwijt was (geen commentaar) leverden we de auto gelukkig op tijd in en vervolgens was het tijd om op het strand te chillen me een kokosnoot. Kon natuurlijk niet ontbreken.

Story of my Semester Abroad 16 034

Rond vier uur was het tijd voor een tweede sup poging. Deze keer waren we gelukkig wel op tijd! Ik had één keer eerder gesupt maar de zee was hier een stuk wilder en je moest echt uitkijken dat je niet van je bord af viel, want dan viel je op allemaal koraal, niet echt fijn. Daarom heb ik niet heel veel gestaan en vooral op m’n bord gezeten, haha.

Story of my Semester Abroad 16 035

De reden waarom we de hele tijd bij het koraal supten was simpel: daar zaten zeeschildpadden! We hebben er meerdere gezien, ze zwommen constant om ons heen. Echt super gaaf!

Story of my Semester Abroad 16 036

De laatste sunset op Hawaii was een klein beetje bewolkt, maar gelukkig nog steeds heel erg mooi! En als je hem vanaf een sup bord op zee bekijkt is het sowieso al top eigenlijk, haha.

Story of my Semester Abroad 16 037

Woensdag hadden we nog een halve dag en begonnen we de dag fijn met mijn nieuwe favoriete ontbijt: een Acai bowl! Ik had dit voor Hawaii nog nooit op, maar het was zo lekker! Van de zomer in Nederland ga ik dit een keer zelf maken.

Story of my Semester Abroad 16 038

Voor we op het vliegtuig stapten was het nog tijd voor een laatste avontuur: met een catamaran gingen we de zee op om te zeilen, te snorkelen met zeeschildpadden en hopelijk nog meer dieren te zien.

Story of my Semester Abroad 16 039

Midden op zee was een koraalrif genaamd “Turtle Canyon.” Het zat dan ook helemaal vol met schildpadden waar je zo tussen kon zwemmen. Echt zo gaaf!

Story of my Semester Abroad 16 040

Ook al mocht je niet te dichtbij komen en de schildpadden absoluut niet aanraken omdat het beschermde dieren zijn, het was echt magisch. Ik vond het suppen bij de schildpadden echt al te gek, maar dit was helemaal geweldig. Zo mooi!

Story of my Semester Abroad 16 041

Het zeilen op de catamaran zelf was ook heel erg fijn, en we zagen zelfs nog een walvis. Een geweldige laatste ochtend op Hawaii dus!

Story of my Semester Abroad 16 042

Ik sluit af met deze foto die gemaakt werd voor we de catamaran op gingen. Ik heb een geweldige week op Hawaii gehad met deze twee chicks! Het was echt een reis waarvan ik dacht dat ik die nooit zou maken, en zeker niet tijdens mijn semester abroad. Ik vond Hawaii echt prachtig en ook al weet ik niet zeker of ik het een must zou vinden als je helemaal vanuit Europa moet komen, vanuit Vancouver was het in ieder geval de perfecte study break.

De komende anderhalve week staan helaas in het teken van leren, m’n tentamenperiode is namelijk aangebroken. Vandaag heb ik m’n eerste gehad die gelukkig wel redelijk ging. Nog drie te gaan! Na m’n laatste tentamen vertrek ik meteen naar Whistler voor drie nachtjes om nog een paar dagen te skiën en dan… Is het echt tijd om naar huis te gaan. Ik kan het nog niet helemaal bevatten dat het einde van dit semester er echt aan zit te komen… Over twee weken stap ik op het vliegtuig naar Amsterdam! Vier maanden klonk in eerste instantie echt eindeloos en ik heb echt alles gedaan wat ik wilde en meer, maar toch krijg ik steeds meer het gevoel dat ik niet naar huis wil. Het is echter niet anders, dus ondanks m’n tentamens ga ik de komende twee weken nog even goed genieten!

9 Comments

1. 12/12/2015 / 11:20 am

Wat een gave trip was dit joh! Allemaal once in a lifetime opportunities, awesome :hearts:

2. Josephiny
    12/12/2015 / 1:09 pm

Wat ontzettend vet cool en gaaf om mee te maken, en heerlijk meegenieten, supergezellig die foto’s en die schilpadden zo naast je, wat bijzonder !!!
    Succes met je tentamens :) zet ‘m op

3. Margot
    13/12/2015 / 9:30 am

Omg wat super gaaf allemaal!!

4. 13/12/2015 / 10:52 am

Wauw wat een mooie foto’s heb je gemaakt!! Hawaii ziet er echt wel heel erg mooi uit! en wat is dat zwemmen met schildpadden tof zeg!

5. 13/12/2015 / 11:15 am

Soes, ik ben echt sprakeloos! Wat een geweldige week heb je daar gehad :) Ik zou op dit moment zó graag dat prachtige blauwe water in springen. Geniet nog maar volop van je laatste anderhalve week in Canada. Ik snap dat het lastig is om weer naar huis te gaan, maar heb ook heel veel zin om je weer te zien :waving:

6. Jikkie
    13/12/2015 / 6:21 pm

Ik wou net zeggen, jij snorkelen? haha je gaat al huilen als je een gupje in de zee in nederland ziet. weet niet helemaal hoeveel alcohol je daarvoor hebt moeten nuttigen. maar heel goed dat je het hebt gedaan. ik hoop dat mijn geweldige uitgestippelde roadtrip door frankrijk en engeland met het volkswagen t1 je niet heel erg gaat teleurstellen. en ik hoop dat je ook nog gelukkig kan zijn als je met mij op de bank zit. merp. en ik vind het ook niet zo aardig dat je het gevoel hebt dat je niet naar huis wilt, want ondanks dat badhoevedorp dan geen leuke chicks en prachtige zandstranden en blauwe oceanen en hoge bergen en mooie ski-oorden heeft, heeft badhoevedorp wel het allerleukste zusje op de wereld. groetjes en tot tweede kerstdag. Jik <3

7. 04/02/2016 / 7:23 pm

Ik ben je SOMSA een tijdje vergeten te volgen, maar ik haal ze nu weer allemaal in. Wat lijkt het me heerlijk: een week op Hawaii vóór je tentamens! Ik ga nu snel weer door met de volgende verslagen, haha.