Plog 17/04/2014: Studie, marktonderzoek en filmavondje

Ploggen is echt iets van het moment onder de bloggers. Mocht je niet weten wat het is: in een plog legt een blogger in foto’s haar hele dag vast! We hadden altijd al de foto diaries (die jullie bij mij kennen als Story of my Week!) maar Plogs gaan nog een stukje dieper en kijken in detail naar één bepaalde dag. Ik vind dit altijd ontzettend leuk om bij andere bloggers te zien dus ik dacht… Waarom zou ik het zelf niet een keer proberen? Ik vind helaas het woord ‘Plog’ echt ontzettend lelijk maar het is zo wel duidelijk wat ik bedoel. Laat ik beginnen met mijn eerste plog! :)

Plog 1 001

Ik bedacht pas tijdens mijn ontbijt om te gaan ploggen, en daar komt dus ook de eerste foto vandaan. Ik had veel tijd ‘s ochtends en ging daarom lekker uitgebreid aan de slag in de keuken. Het resultaat? Gezonde havermout / griekse yoghurt pancakes met warm fruit. Heerlijk! Ik was iets te enthousiast qua hoeveelheden en kreeg dit enorme bord natuurlijk nooit op, maar lekker was het wel.

Plog 1 002

Van no make-up selfie naar make-up helemaal klaar! Wel beide foto’s met een lekker ochtendhoofd, genieten dit.

Plog 1 003

Ik besloot last minute om de bus te pakken naar het station in plaats van de fiets, omdat ik het te hard vond waaien. Ik moet met de bus echter wel altijd iets eerder weg, dus had ik geen tijd meer om m’n spullen op te ruimen (natuurlijk wel om er een foto van te maken). Nou ja, dat kwam later wel weer!

Plog 1 004

Op naar de bushalte! Voor outfitfoto’s had ik ook geen tijd meer maar m’n outfit was ook niet zo boeiend. All Stars, enkelbroek van Zara en een grijze longsleeve van Hollister.

Plog 1 005

En we staan bij de bushalte. Het is niet te zien op de foto, maar mijn bus zou over 5 minuten komen, en de andere bus die hier stopt over 15. Raad eens welke er eerder kwam? Juist, niet de mijne!

Plog 1 006

Hallo Schiphol! Gelukkig was ik nog ruim op tijd en kwam ik in ieder geval niet volledig oververhit aan, wat wel gebeurd was als ik tegen de wind in was gaan fietsen :)

Plog 1 007

Enige lesje van de dag: Spaans! Het was een gezellige les maar van 1 – 3 naar school moeten is wel echt de irritantste tijd die mogelijk is, want ik had zo weinig aan m’n dag op deze manier!

Plog 1 008

En toen was ik alweer thuis! Vanavond ga ik dus naar Praag en omdat we met de bus gaan, besloten Roos en ik dat het nodig was om veel films bij ons te hebben. Wanneer ik die op m’n iPod wil zetten moet ik ze dus converteren en dat is me toch een rotklus! Duurt altijd eeuwen :( Op het moment dat ik deze plog typ staan de laatste twee in de converter! :D

Plog 1 009

Ik had van de week eindelijk tijd om een foto te kiezen voor op een canvasdoek dat ik bij Pixum mocht bestellen en wauw, ik ben er heel blij mee! Van het weekend komt er nog een uitgebreid artikel over.

Plog 1 010

Normaal eet ik best wel “mindful”: ik vind het heerlijk om veel tijd te besteden aan het maken van eten (check mijn ontbijt van vanochtend!) en vind het ook fijn om het dan lekker op te peuzelen, zonder iets anders te doen. Vandaag had ik daar echter geen tijd voor, ik had maar ongeveer 1.5 uur thuis voor ik weer weg moest en schoof daarom snel een pizza naar binnen terwijl ik met andere dingen bezig was op m’n computer.

Plog 1 011

En toen stond ik alweer bij de bushalte. Deze keer de andere kant op, richting Amsterdam. Ik had daar namelijk een marktonderzoek!

Plog 1 012

Op weg naar de locatie van het onderzoek kwam ik echt op plekken in Amsterdam waar ik nog nooit van m’n leven was geweest. Omdat ik toch nog wel veel tijd had, besloot ik wat foto’s te maken!

Plog 1 013

Kijk dit dan! Ik was echt even tourist in eigen stad, helemaal leuk :) Helaas verdwaalde ik wel een beetje en snapte ik ook niet waar de ingang van het gebouw waar ik moest zijn was, maar uiteindelijk kwam alles goed.

Plog 1 014

Ik was zelfs nog prima op tijd! Hier zat ik nog even in de wachtkamer met een kopje thee. Marktonderzoeken zijn superfijn, dit was de tweede keer dat ik aan zoiets mee deed en het is me weer goed bevallen! Het was dit keer een één op één gesprek van 45 minuten over tv-programmas en hoe je aan informatie daarover komt.

Plog 1 016

Kching! Dit is waarom marktonderzoeken zo fijn zijn: €30 voor 45 minuten is natuurlijk helemaal prima verdiend! Helaas mag je eigenlijk maar één keer per half jaar aan zo’n onderzoek meedoen, dus echt een goudmijn is het dan weer niet.

Plog 1 017

HAHA, hier moest ik echt heel hard om lachen. Te leuke grap, niet dat ik elke donderdag drankjes aan het throwbacken ben, maar ik kon hem wel waarderen :)

Plog 1 015

In de tram! Het was best een lange reis van huis naar het marktonderzoek, maar op de terugweg kon ik deze gelukkig in tweeën splitsen, ik ging namelijk lekker een filmpje kijken bij Sifra.

Plog 1 018

We wilden namelijk voor ze weer teruggaat naar Engeland nog the Great Gatsby kijken! Ik hou echt van die film en samen zwijmelen over Leonardo DiCaprio is natuurlijk de perfecte besteding van je avond :D

Plog 1 019

Rond een uur of 12 was ik weer in Badhoevedorp en wilde ik een foto maken van hoe uitgestorven dit dorp is ‘s nachts, maar die faalde een beetje. Achja.

En dat mijn allereerste plog! Het was een beetje een drukke dag die wel heel gezellig en leuk eindigde. Nu zit ik om half 1 nog dit artikel te typen, haha. Morgen heb ik gelukkig vrij, ga ik overdag nog even chillen, m’n koffer inpakken, vooruitschrijven en dan ‘s avonds… Naar Praag! Ooh yes!

Ploggen is niet iets wat ik dagelijks/wekelijks/maandelijks van plan ben te gaan doen, maar gewoon voor af en toe. Als jullie dat leuk vinden natuurlijk! Daarom hoor ik graag jullie mening over deze eerste plog :) Fijne week nog!

Share:

11 Comments

1. Britt
    18/04/2014 / 6:06 am

Haha zoo leuk zijn plogs! En the Great Gatsby is idd geweldig

2. 18/04/2014 / 6:53 am

Wat een leuke plog! Je hebt heel veel gedaan die dag zeg haha. Ik wil trouwens je ontbijt ook maken, het ziet er ZO lekker uit :D Heel veel plezier in Praag alvast :D

3. 18/04/2014 / 8:46 am

Leuk! Ik vind dat je t vaker mag doen, maar dan inderdaad gewoon af en toe. Wat fijn zeg dat marktonderzoek, dat wil ik ook welll. Veel plezier in Praag chick.

4. 18/04/2014 / 10:34 am

Ik wil vaker zo’n plog (zo’n lomp woord) van jou! Super leuk dit. EN VEEL PLEZIER IN PRAAG!

5. 18/04/2014 / 12:59 pm

Plogs zijn altijd leuk om te bekijken. Wat ziet je ontbijtje er lekker uit!

6. 18/04/2014 / 3:23 pm

OMG PIZZA! Give it to me now!!! <3 Leuke plog!

7. 18/04/2014 / 5:34 pm

Leuk om je foto’s te zien, ik heb echt lang geen pizza meer op!! ga ik morgen eens weer doen:P